Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vstupní modul elektronického rychloměru RE 1xx
Feilhauer, Petr ; Sirka, Martin (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
Tato diplomová práce obsahuje základní popis funkce a zapojení Elektronického rychloměru RE1xx firmy UniControls – Tramex. Hlavním cílem této práce je návrh a realizace funkčního modulu, sdružujícího čtyři frekvenční vstupy, dva analogové vstupy a osm binárních vstupů. Navržený modul musí být plně kompatibilní se stávajícím systémem elektronického rychloměru a musí splňovat základní technicko-právní normy, týkající se dané oblasti použití tohoto zařízení. Na základě rozboru metod zpracování jednotlivých snímaných signálů je navrženo několik koncepcí vstupního modulu. Jednotlivé koncepce jsou popsány včetně výhod a nevýhod. Na návrh koncepce tohoto modulu navazuje popis použitého snímače otáček, který je umístěn na nápravě vozu. Návrh obvodového zapojení zvolené koncepce je podrobně popsán a rozdělen do několika částí (řídicí část, frekvenční vstupy, analogové vstupy, binární vstupy). U tohoto modulu je kladen důraz na zvýšenou spolehlivost a funkceschopnost, které je dosaženo použitím např. power monitoru, externího watchdogu atd. Z důvodu realizace prototypu je součástí práce návrh desky plošných spojů. Práce obsahuje teoretické výpočty potřebné pro návrh programového vybavení. Na funkčním vzorku vstupního modulu je vypracován a odladěn provozní firmware, který je založen na jedno-vláknové koncepci programu. Pro měření aktuální rychlosti jsou odladěny dva algoritmy – metoda pravidelného vzorkování a metoda externích přerušení. Dále je uveden popis měření a zpracování analogových a binárních signálů (použité algoritmy potlačují zakmitávání vstupních signálů). Výsledkem této diplomové práce je funkční vzorek Modulu frekvenčních, analogových a binárních vstupů, který měří rychlost kolejového vozidla, ujetou dráhu, směr pohybu, dva analogové signály a vyhodnocuje stavy jednotlivých binárních signálů. Předzpracovaná data jsou odesílána do Modulu centrálního procesoru sériovou komunikací RS485.
Renovace historické tramvaje
Rozsypal, Josef ; Černý, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem této závěrečné bakalářské práce je vytvoření metodiky základních prací pro renovaci historické tramvaje a následně tuto metodiku aplikovat na renovaci historické tramvaje 4MT. Práce začíná obecným historickým přehledem. Následuje část věnovaná fázi před renovací a s tím spojenými úkony. Další kapitola vypovídá obecně o renovaci vozidel. Tato problematika je hlouběji rozebrána v následující kapitole, ve které je též popsán samotný postup renovace jednotlivých částí. Předposlední kapitola se zaobírá dokončovacími pracemi, které následují po renovaci. V poslední části je rozebrána problematika schvalování vozidel podle drážních předpisů.
Analytický řešič pro pevnostní výpočet náprav dvojkolí
Fišer, Petr ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nápravami dvojkolí kolejových vozidel, jejich návrhem a způsobu provádění pevnostních analýz jejich konstrukčních řešení. V rámci této práce byl proveden návrh lokomotivního dvojkolí: nápravy a kola. Pro potřeby konstrukčního oddělení společnosti Bonatrans Group a.s. byl vytvořen analytický řešič, který umožňuje provádění pevnostních analýz pomocí, kterým je výsledný návrh verifikován a navíc umožňuje vytištění pevnostní analýzy v podobě výpočtové zprávy, jež slouží schvalování příslušnými drážními úřady. V takto vytvořeném analytickém řešiči byla následně vytvořena i pevnostní analýzu takto navržené nápravy.
Lokomotivní motory ČKD
Kovář, Lukáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Zubík, Martin (vedoucí práce)
Práce obsahuje přehled lokomotivních vznětových motorů ČKD a popis základních specifikací těchto motorů a jejich srovnání s moderními motory vybraných výrobců. Věnuje se také specifickým podmínkám motorů používaných v drážních vozidlech.
Změna konstrukce profilu dveřního křídla pro kolejové vozidlo
Lysák, Jan ; Hruzíková, Miroslava (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaobírá vytvořením výpočtového modelu specifického dveřního křídla kolejového vozidla, který vyvinula a vyrábí společnost IFE-CR, a.s. Výpočet metodou konečných prvků je proveden s ohledem na normované zátěžné stavy, které mohou za provozu nastat. Získaná deformačně napěťová odezva, by měla být hlavním faktorem pro porovnání výsledků s experimentem na reálných dveřích. Na základě znalostí získaných z původního modelu, je posouzena věrohodnost mechanického chování i nově navrženého modelu dveřního křídla se sníženou výškou profilu z původních 42 mm na 25,4 mm. Z výsledků MKP analýzy je posouzeno, zda je takto upravený profil možné aplikovat do reálného provozu. Na závěr je vyčíslena úspora materiálu, a tedy i finančních nákladů, dosažená snížením výšky profilu.
Design tramvaje
Řihánek, Šimon ; Pelikán, František (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Obsahem této diplomové práce je návrh designu nízkopodlažní tramvaje, určené převážně pro vnitroměstské použití. Součástí práce je stručné shrnutí historického vývoje, zanalyzování současných trendů na poli designu tramvají a analýza používaných technických řešení. Hlavní část je věnována samotnému procesu návrhu, jehož výsledkem je tvarové a grafické řešení exteriéru a uspořádání interiéru při současném respektování konstrukčních a ergonomických požadavků ve vztahu k cestujícím i řidiči vozidla.
Design elektrické lokomotivy
Chropovský, Jiří ; Tvarůžek, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je design elektrické lokomotivy, konkrétně univerzálního samostatného tahače určeného k tažení osobních vagónů nebo průmyslových souprav. Cílem designu je navrhnout ucelený stroj, který respektuje současné estetické trendy a splňuje technické a ergonomické požadavky.
Konstrukční návrh pryžové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Blach, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a deformačně-napěťovou analýzou pružné spojky složené z jednotlivých pryžo-textilních segmentů. Tato koncepce umožňuje výrobci zjednodušení, resp. sjednocení výroby, díky použití jednoho typu segmentu pro více konfigurací spojek a vede tedy ke snížení nákladů ze strany výrobce. Ze strany uživatele dovoluje v případě potře-by výměnu pouze mechanicky nebo chemicky poškozených segmentů na místo celé spojky a šetří náklady i potenciálnímu uživateli. Spojka je primárně navržena dle parametrů meziměstských elektrických jednotek a lokomotiv, nicméně jednotlivé pružné segmenty tímto použitím omezené nejsou. Při návrhu sestavy spojky je nutné klást požadavky především na vysokou bezpečnost všech komponentů. Z podstaty provozního režimu, kdy dochází k relativnímu vychylování vstupního a výstupního hřídele, plyne poměrně široký rozsah přenášených zatížení, které při nevhodně navrženém libovolném článku sestavy mohou zapříčinit problémy vedoucí až k dočasnému odstavení celého stroje/vozidla z provozu. Mezi nejvíce kritické oblasti sestavy patří právě pružné segmenty, šroubové spoje, pevnost unašečů a tvarový spoj pro přenos hnacího momentu. V neposlední řadě musí být také zohledněny požadavky na nepříliš složitou výrobu komponentů a následně také montáž a údržbu bez vzájemné kolize komponentů a potřebného nářadí. Za účelem ověření výše zmíněných požadavků jsou provedeny deformačně-napěťové analýzy simulující variaci stavů provozních zatížení. Z důvodů snížení výkonnostních požadavků i časové náročnosti výpočtu spolu s absencí experimentálně naměřených dat pryže a PES kordů byly pružné segmenty modelovány na nižší úrovni se zredukovaným modelem materiálu upřednostňujícím tahové vlastnosti PES kordů. Tato redukce však zajišťuje konzervativnější přístup, jelikož toto použití způsobuje vyšší namáhání ocelových komponent sestavy. Následně je provedena napěťová analýza drážkového spoje. Vzhledem k absenci modelů geometrie konkrétních hřídelů komerčních motorů a převodovek bylo pro tento účel zvoleno rovnoboké drážkování střední řady dle zadaného maximálního točivého momentu. Poslední část práce je zaměřena na ověření tahových vlastností jednotlivého pružného segmentu.
Návrh zakřivení rámu dveřního křídla
Merkl, Martin ; Málek, Michal (oponent) ; Lošák, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zakřivení rámu dveřního křídla určeného pro kolejové vozidlo. Na zakřivený rám se lepí rovné sklo, vlivem elastické deformace po nalepení skla dochází k ohnutí rámu na opačnou stranu. Samotný rám je tedy potřeba předehnout tak, aby vzniklá rezerva pokryla zpětný ohyb skla. Pomocí metody konečných prvků byla provedena analýza současně vyráběných dveří s konstantním poloměrem a ověřena vhodnost zvoleného přístupu k řešenému problému. Návrh zakřivení je poté proveden pro dveře s kombinovaným poloměrem zakřivení (rozdílným v dolní a horní části dveří). Cílem této práce bylo navrhnutí zakřivení dveřního rámu tak, aby po nalepení skla mělo dveřní křídlo požadovaný tvar.
Konstrukční návrh pryžové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Blach, Jiří ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a deformačně-napěťovou analýzou pružné spojky složené z jednotlivých pryžo-textilních segmentů. Tato koncepce umožňuje výrobci zjednodušení, resp. sjednocení výroby, díky použití jednoho typu segmentu pro více konfigurací spojek a vede tedy ke snížení nákladů ze strany výrobce. Ze strany uživatele dovoluje v případě potře-by výměnu pouze mechanicky nebo chemicky poškozených segmentů na místo celé spojky a šetří náklady i potenciálnímu uživateli. Spojka je primárně navržena dle parametrů meziměstských elektrických jednotek a lokomotiv, nicméně jednotlivé pružné segmenty tímto použitím omezené nejsou. Při návrhu sestavy spojky je nutné klást požadavky především na vysokou bezpečnost všech komponentů. Z podstaty provozního režimu, kdy dochází k relativnímu vychylování vstupního a výstupního hřídele, plyne poměrně široký rozsah přenášených zatížení, které při nevhodně navrženém libovolném článku sestavy mohou zapříčinit problémy vedoucí až k dočasnému odstavení celého stroje/vozidla z provozu. Mezi nejvíce kritické oblasti sestavy patří právě pružné segmenty, šroubové spoje, pevnost unašečů a tvarový spoj pro přenos hnacího momentu. V neposlední řadě musí být také zohledněny požadavky na nepříliš složitou výrobu komponentů a následně také montáž a údržbu bez vzájemné kolize komponentů a potřebného nářadí. Za účelem ověření výše zmíněných požadavků jsou provedeny deformačně-napěťové analýzy simulující variaci stavů provozních zatížení. Z důvodů snížení výkonnostních požadavků i časové náročnosti výpočtu spolu s absencí experimentálně naměřených dat pryže a PES kordů byly pružné segmenty modelovány na nižší úrovni se zredukovaným modelem materiálu upřednostňujícím tahové vlastnosti PES kordů. Tato redukce však zajišťuje konzervativnější přístup, jelikož toto použití způsobuje vyšší namáhání ocelových komponent sestavy. Následně je provedena napěťová analýza drážkového spoje. Vzhledem k absenci modelů geometrie konkrétních hřídelů komerčních motorů a převodovek bylo pro tento účel zvoleno rovnoboké drážkování střední řady dle zadaného maximálního točivého momentu. Poslední část práce je zaměřena na ověření tahových vlastností jednotlivého pružného segmentu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.